dinsdag 10 maart 2015

Test 1 - 2 - 3

Na de Liv-rokjes en de Iridis overslagjurk van Sofilantjes volgde een patroontest van de Gemini rok.

Het ging om een patroon waarbij 2 verschillende rokjes gemaakt kunnen worden. Omdat ik me niet wilde vergalopperen aan de eventuele tijdsinvestering, gaf ik alleen de oudste dochter als proefmodel op en mijn Wonder kennende lag het voor de hand om de cirkelrok van het patroon te maken voor haar. Ik maakte een sprongetje toen ik uitgekozen werd om het patroon te testen.

Een paar weken voordien had ik een prachtige stof zien liggen bij Ki&Ko en ik aarzelde dan ook geen minuut!
De rest ging gewoon vanzelf. Patroonpapier aan elkaar plakken, juiste maat van de juiste rok overnemen, stof knippen, alles in elkaar zetten... het was op 1 namiddag/ avond gefikst.



En dan ligt het voor de hand om ook eens het andere rokje te maken. Dit is een iets stoerder/sportief rokje met een grote zak vooraan. En als je sportief zegt, denk ik eerder aan mijn kleinste meid. Met een restje stof van de cirkelrok, maakte ik voor mijn Mirakel nog een rokje.


En kijk eens hoe schattig ze samen zijn!!!

Maar daar stopte ik nog niet! Ik maakte voor Wonder nog een katoenen versie van de cirkelrok (die ik zelf niet super geslaagd vind, maar zij is er heel blij mee) en voor Mirakel maakte ik ook een cirkelrok omdat ze nogal jaloerse blikken wierp naar de grote zus die voortdurend loopt rond te draaien in haar zwierrok.
Dus nu heb ik 2 meiden die zich helemaal zat draaien ;)




Heel erg bedankt, Sofilantjes, dat ik dit patroon mocht testen!



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






After de Liv-skirts & the Iridis Wrap Dress by Sofilantjes a pattern test for the Gemini skirts followed.

It’s a pattern that include 2 different skirts. Because I was worried about the time investment I only subscribed my eldest daughter as a testmodel & knowing my Wonder it was obvious to make a circle skirt. I made a jump of joy when I got picked to test the pattern.



A few weeks earlier I had seen a beautiful knit fabric @ Ki&Ko and so I didn’t hesitate one second to go get it.

The rest was just so easy: taping the patternpaper, copying the right size, cutting the fabric, putting it all together… I fixed it in 1 afternoon/ evening.



-pictures-



Needless to say I also wanted to make the other fitted skirt. It’s a more sporty look with a big pocket in the front. So when you say sporty, I think of my youngest girl. With a leftover knit fabric of the circle skirt, I made another skirt form y Miracle.

Look how cute they are!

-pictures-


But I didn’t stop there! I made a cotton circle skirt for Wonder (that I don’t like very much, but she’s happy with it) and for Miracle I made the circle skirt because she gave several jealous looks to her big sister that was twirling along.

Son ow I have 2 girls that twirl themselves dizzy ;)

-pictures-



Thank you to Sofilantjes for letting me test this wonderful pattern!


2 opmerkingen:

  1. Een heel leuk patroon zo te zien. Knap werk en mooie rokjes! Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad een heel leuk patroontje! Heb nu nog een strak rokje gemaakt voor de oudste en ze is er helemaal wild van :)
      Bedankt voor je complimentje!

      Verwijderen