dinsdag 23 juni 2015

Bling bling Ishi... with or without?

 
When I first saw this amazing fabric by Timeless Treasure I knew I just had to buy it. Even though I had no clue what to make from it. Only when I decided to make another Ishi Dress and started snooping in my stash of fabrics it caught my eye.

Toen ik dit fanastische stofje van Timeless Treasure voor het eerst zag wist ik meteen dat ik het gewoon moést kopen. Natuurlijk had ik ook helemaal nog geen idee wat ik ermee zou maken. Tot ik besloot om een tweede Ishi Dress te maken en in mijn stoffenstash snuisterde viel mijn oog op dit stofje.


Miss Wonder is the dreaming girly one in our all girl house. She loves princesses, pink colors, rainbows and some bling bling... among other things. No need to say she ADORES this fabric as well.

Juf Wonder is het dromerig meisje-meisje in ons vrouwenhuis. Ze houdt van prinsessen, roze kleurtjes, regenbogen en een beetje bling bling... en nog vanalles. Het hoeft niet gezegd dat ze dit stofje ook helemaal TE GEK vindt.




In my previous post I showed my first Ishi Dress, which I made for little Miss Miracle. When making something as pretty as that one, my heart tells me to make another one for the other girl.
Looking at all Ishi Dresses that have been entered for the Ishi Contest I noticed one thing: I liked all the ones that were sleeveless. Thanks for all that inspiration on how to tackle that one.
Okay, I had some pink, some rainbows and I decided to add some bling bling to the dress as well: golden piping cord!

In mijn vorige bericht liet ik mijn eerste Ishi Dress zien die ik voor kleine juf Mirakel maakte. Wanneer je zoiets moois maakt, zegt mijn moederhart dat ik voor mijn andere meid ook eentje moet maken.
Wanneer ik naar alle jurkjes kijk die ingeschreven zijn voor de Ishi wedstrijd valt het me op dat ik vooral de mouwloze versies zo mooi vind. Dankjewel dames voor de inspiratie hoe ik dit zou kunnen aanpakken.
Dus, ik had wat roze, ik had wat regenbogen en ik besloot om er ook wat bling bling aan toe te voegen
: gouden paspel!



First things went very well. I recently bought a roller blade to cut my fabrics: amazing tool! Never have I been able to cut my fabric as precisely as this time.
But then things went wrong with each step!
  • I added my piping cord before sewing the pockets to the side panels --> unpicking...
  • I burned my pinky finger while pressing seems...
  • While overlocking the princess seems my fabric got caught in the machine --> unpicking again!
  • I forgot to close the armholes in time --> closing them by hand with an invisible stitch (damn that carpal tunnel!)







In het begin ging het nog allemaal goed. Ik kocht onlangs een rollermes om stof te snijden: wat een fantastisch werktuig! Nooit eerder kon ik mijn stof zo exact knippen als nu!
Daarna ging het mis met zowat elke stap!
  • Ik naaide mijn paspel aan mijn zijpanden voor ik de zakken aan naaide --> los tornen...  
  • Ik verbrandde mijn pink toen ik naden aan 't strijken was...
  • Tijdens het overlocken van de prinsessennaden kwam er stof onder de locker terecht --> weer los tornen...
  • Ik vergat de armsgaten op tijd dicht te naaien --> met de hand dichtmaken met een blinde hechtsteek (verdorie dat carpaal tunnel!)...








So finally this Ishi Dress is finished... and now I keep wondering whether to add sleeves or not. It didn't turn out as pretty as I had it in mind. I might change it...
What do you think?


Eindelijk is de Ishi Dress klaar... en ik blijf me afvragen of ik er toch misschien mouwen zou inzetten. Het werd niet wat ik ervan verwacht had. Misschien verander ik het nog...
Wat denk jij?

4 opmerkingen:

  1. Ondanks al je fouten en problemen vind ik dit een kei mooi kleedje en 'k denk je dochtertje ook. Ik zou er geen mouwen inzetten. Ze kan er altijd een vestje op dragen. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor het compliment en je advies. Een vestje erop is inderdaad het opzet waar ik vooraf ook aan dacht en zonder mouwen vind ik dat sowieso gemakkelijker.

      Verwijderen
  2. Mooi en eerlijk verhaal. Jurk vind ik echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen