zaterdag 27 juni 2015

Grace jurkje - patroontest





De ene patroontest was amper afgelopen of ik kreeg een mail binnen over het nieuwe ontwerp van Emma en Mona. Eventjes tevoren had ik gelezen op de facebook-pagina dat er een 100-tal dames een mail gekregen hadden. Dus ik keek onmiddellijk in mijn inbox... maar helaas, er zat niets in...
Tot ik een uurtje later op mijn iPhone keek en zag dat ik in mijn iCloud-account wél de betreffende mail had gekregen. WOEHOE!!!









Donderdagavond las ik de handleiding door en printte ik het patroon.
Vrijdagavond knipte ik stof en maakte ik het bovenlijfje en zaterdagochtend (wat doet een mens anders als de kleinste je om 6u30 uit bed laat komen) zette ik het rokdeel eraan.














Wat leerde ik hieruit?
Lees de handleiding zeker ook nog eens aandachtig op de dag dat je effectief aan 't naaien gaat...
een klein detail vergeten kan wat problemen veroorzaken... zoals je stof voor het rokdeel niet of de stofvouw knippen. Dan maar 2 andere lapjes eraan vastzetten zodat er toch nog zijnaden in dat rokdeel zitten en het probleem is opgelost.














Ja, zo'n kleedje wil ik nog wel eens maken!!!






Ik maakte maatje 86 voor mijn kleine, smalle meid van 2 jaar en het zit als gegoten!!!






Patroon: Grace van Emma en Mona
Stof: Michael Miller - Children at play on Parade by Sara Jane

7 opmerkingen:

  1. ik koos toevallige hetzelfde stofje voor mijn Grace! Ik maakte de 92, maar misschien moet ik volgende keer ook gewoon de 86 maken, want die staat je dochter prachtig! (en mijn dochter van 2 is ook vrij klein en fijn)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had je blog-bericht inderdaad al gezien en de gelijkenis!
      Jouw versie is ook heel mooi en het voordeel is dat ze er nog een tijdje in zal kunnen ;)

      Verwijderen
    2. IK OOK ! nog niet geknipt, dus zal toch iets anders worden :-)

      Verwijderen
  2. Patricia, ik kreeg het testpatroon ook maar twijfel nu hoe ik mijn rechthoek moet knippe, ging hem ook op de stofvouw leggen, maar dat klopt niet? Wil je nog eens zeggen hoe het juist moet? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik legde mijn rechthoek niet op de stofvouw en dat bleek dus een fout...
      Je moet effectief je rechthoek op de stofvouw leggen en dan achteraf de 2 benedenhoeken nemen om dat driekhoekje uit te knippen. Wanneer je die zijden van de driehoek dichtnaait heb je meteen een zoom van 3 cm aan de onderkant en zijkanten van je rokdeel. Ben ik duidelijk zo?

      Verwijderen
    2. Ja bedankt! Ik maakte het ondertussen ook maar vind het wat te breed uitvallen voor mijn dochter, volgende wordt een beetje smaller!

      Verwijderen
  3. amai heel mooi jurkje. Leuk dat je dit patroontje mocht testen

    BeantwoordenVerwijderen