maandag 15 juni 2015

Over giraffen en diepe zakken - de Ishi

 


 Een paar weken geleden liet mijn maatje mij in het geheim al een foto zien van het kleedje dat ze voor Straight Grain had getest. Ik was op slag verliefd op het kleedje en zat ongeduldig te wachten tot het patroon zou uitkomen.
De dag dat het patroon van de Ishi Dress dan eindelijk uitkwam kocht ik het meteen!
Maar ik moest nog een tijdje wachten om eraan te beginnen omdat ik nog met andere projecten bezig was. 
Daar blog ik later nog wel eens over.


A few weeks ago my friend showed me a secret picture of a dress she tested for Straight Grain. It was love at first sight for me & I patiently waited for the pattern to be released. The same day as the Ishi Dress was launched I bought the pdf-file immediately!
I had to wait a while before I could get started because I was working on some other projects. 
I'll be blogging about it later. 

  

De stofkeuze lag ook al heel lang vast. En ik liet me ook wel wat inspireren door mijn maatje. Je kan haar versie ook bekijken, want ze blogde erover tijdens de Blogtour van Straight Grain over de Ishi Dress. Het giraffenstofje van Michael Miller kreeg ik van een kennis uit de USA.

My choice of fabric was made some time ago. My friend influenced me a bit. You can see her version in her entry of the blogtour by Straight Grain about the Ishi Dress. The giraffe fabric by Michael Miller found its way to me through a friend from the USA.


 

Het allesleukste van de Ishi zijn uiteraard de diepe zakken! Daar kan een peuter wel wat schatten in bewaren.

The best feature of the Ishi Dress are the deep pockets, of course!
A toddler can keep a whole lot of treasures in there.









Hoewel het een behoorlijk ruim jurkje is, geeft het toch een elegante look door de manier waarop de zijpanden ingezet worden. In deze versie maakte ik de jurk met een blinde rits. Je kan hier ook nog kiezen voor een sluiting met knopen. Andere opties die het patroon zo veelzijdig maken zijn de keuzes tussen korte of lange mouwen en rechte of schuine zakken.

Although the dress is quite wide, it has an elegant look because of the way the sidepanels are sewn. In this version I made the dress with a hidden zipper. There's a possibilty to use buttons. Other options that make the pattern so versatile are the choices between short or long sleeves and straight or slanted pockets.

 





BOEKIEK! Een peuter en diens eigen grappige woordenschat!
 
Helemaal goed gekeurd om in te ravotten!


Totally approved for playing in- & outdoors!



8 opmerkingen: