zaterdag 21 mei 2016

Moiano Coat

Vorige week zag ik het bericht verschijnen dat Straight Grain de Moiano Jas had uitgebracht.
Nu heb ik eigenlijk wel al heel wat patronen van jassen en ik heb er nog nooit eentje gemaakt. Oh nee, dat klopt niet, ik maakte de One To Hug van Mind The Whale voor juf Mirakel... Nou, ik maakte nog nooit een iets gecompliceerdere jas...
Voor juf Wonder haar Lentefeest wilde ik eentje maken. Het patroon had ik al afgedrukt, maar de deadline kwam te dicht bij en ze moest het stellen met een gekocht jasje. Haar jurk, de Tinny van Straight Grain, en de cardigan maakte ik wel zelf.


Last week Straight Grain released the Moiano Coat. Oddly enough I have quite a few coat patterns, but I've never made one. Oh no, that's not true, I did make the One To Hug for miss Miracle... Well, never made a more complicated coat...
I almost made one for miss Wonder for her "Lentefeest". Printed the pattern, but never made the deadline and she got a store bought coat. Her dress, a Tinny by Straight Grain, and cardigan was mommy-made though.


Maar nu de Moiano uitkwam en het kind al 3 jaar met dezelfde lentejas rond loopt, vond ik het tijd om toch maar eens aan het avontuur van een jas te beginnen. Op zaterdag kocht ik het patroon, op zondag knipte ik alle patroondelen en op pinkstermaandag naaide ik alles aan mekaar.
De buitenstof kreeg ik een paar jaar geleden van een super lieve en vrijgevige dame. De voeringstof kocht ik tijdens de uitverkoop van het winkeltje Ki&Ko dat zijn deuren sloot; wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds erg jammer vind.



 Miss Wonder has been walking around in het spring coat for 3 years now, so now the Moiano Coat released it was time for me to start the adventure to sew a coat. Bought the pattern on Saturday, cut the fabric on Sunday and sewed the coat on Monday.
The main fabric was given to me by a very nice and generous lady. The lining fabric I bought in a sale of the store Ki&Ko that was closing down; something I really pity until this very day.



Ik koos de versie met een rits en gebruikte kamsnaps in plaats van velcro voor de sluiting van het ritsflapje. Ik wilde eigenlijk dezelfde parelmoer drukknopen gebruiken dan ik als details op mouw en rug gebruikte, maar dat zou zonde zijn omdat het parelmoer dan aan de binnenkant van de jas zou zitten. Het felle blauw van de kamsnaps steekt wel wat af, maar mij stoort het niet vermits het wel bij de voeringstof past.

Het allerbelangrijkste: ze is er zelf heel erg blij mee!



I made the zipper option and used kamsnaps instead of velcro. I wanted to use the same (Nacre) buttons that I used on the sleeves and the back, but the Nacre would be hidden inside the coat. The blue comes off a bit strong, but it doesn't bother me because it fits the lining.

Most importantly: she loves the coat very much!


Patroon: #moianocoat by #straightgrain
Stof: #gift - #artgallery

8 opmerkingen: