donderdag 21 juli 2016

Het snel-klaar-rokje

Vandaag een bericht alleen in het Nederlands... omdat het een snel-klaar-project is...
Ergens in februari had ik een voorbeeldrokje nodig uit Mme ZsaZsa haar geweldige "Allemaal Rokjes". In een mum van tijd werd het rokje gemaakt. Ik maakte er zelfs twee... eentje voor grote zus en eentje voor kleine zus, maar omdat ik in mijn vorige blogpost nog maar net schreef dat ik niet van twinning hou, gaat het hier alleen maar over de rok van grote zus.



Het is ondertussen 4 jaar geleden dat ik begon te naaien... mijn allereerste creatie was ook een rokje van Mme ZsaZsa en het was ook voor grote zus, die toen nog geen zus was. Ik had toen nog een andere blog, maar je kan dat berichtje nog steeds lezen: hier
En je kan er gewoon ook hier naar kijken


Mijn allerliefste wonderlijke meid is nog steeds een zotte mus, maar wat is ze toch groot geworden in die 4 jaar!


Eigenlijk was het nooit de bedoeling om over deze rok te bloggen, maar nadat ik haar berichtje las en het zinnetje dat haar dochter het waard was om over te bloggen... en net de dag erna koos mijn Wonder om dit rokje te dragen tijdens ons bezoek aan Planckendael... tja, als je dan leuke foto's maakt, kan je even goed eventjes de tijd nemen om het op je blog te zetten.




We hebben een abonnement voor de dierentuin, dus vaak gaan we maar een paar uurtjes en wandelen we van speeltuin naar speeltuin. Maar op deze tropisch hete dag in juli wilden we vooral in de schaduw blijven en niet in de vlakke zon van de speeltuinen. Toch werd er veel geklommen en geklauterd, want ook dat kan met een rokje aan!




We lieten de kindjes kiezen waar ze naartoe wilden gaan en nu grote zus op school toch al wel wat kaart leerde lezen, had ze er veel plezier in om te zoeken waar alle plaatsen zich bevonden. Wat zijn we toch weer educatief bezig... beroepsmisvorming?









Bedankt voor je bezoekje! :)

Patroon: klokrok uit Allemaal Rokjes van Mme ZsaZsa
Stof: Michael Miller

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi!!! En dat van die beroepsmisvorming ken ik!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rokje!! En natuurlijk de moeite om over te bloggen! Omdat het voor je prachtige dochter is, maar ook gewoon omdat het een leuk rokje geworden is :)

    BeantwoordenVerwijderen