maandag 8 augustus 2016

Fjara Tank Top Ladies & Kids

Today I HAVE TO write something. I just read a memory on Facebook from 4 years ago... Exactly 4 years ago I bought myself a sewing machine! Look where it has gotten me so far... completely obsessed with fabric and sewing :)
So today I will tell you all about the FJARA TANK TOP by PIENKEL.
June was a very busy sewing month, I've told you before. One thing that didn't make it to my blog so far was the pattern testing of the Fjara Tank Top for kids.

Vandaag MOET ik gewoon iets schrijven. Ik las net een herinnering op Facebook van 4 jaar geleden... Precies 4 jaar geleden kocht ik mezelf een naaimachine! Kijk waar het me tot nu toe gebracht heeft... compleet geobsedeerd door stof en naaien :)
Dus vandaag vertel ik jullie over de FJARA TANK TOP van PIENKEL.
Juni was een drukke maand zoals ik al eens vertelde. Eén van die dingen die nog niet op mijn blog geraakte was de patroontest van de Fjara Tank Top voor kinderen van Pienkel. 


While on vacation in the south of France, Nienke of Pienkel Patterns also released the Fjara Tank Top for babies. This one is a free pattern, so if you're interested you have to check out her website for sure.
But you should do that anyway! Not only did she launch this great pattern for babies and kids, she also released the pattern for ladies. The good news is, you can still get it with a release sale discount. Scroll down for more info.


Terwijl wij op vakantie waren in het zuiden van Frankrijk, bracht Nienke van Pienkel ook de Fjara Tank Top voor babies uit. Dit is een gratis patroon, dus als je interesse hebt daarvoor ga dan zeker eens op haar website kijken.
Maar eigenlijk zou je dat sowieso moeten doen! Ze bracht niet alleen dit super fijne patroon voor kinderen en babies uit, ze lanceerde het patroon ook voor dames. Het goede nieuws is dat je het nog steeds aan een speciale prijs kan kopen. Meer daarover verder in dit bericht.



Initially I offered to test size 14 because my fantastic wife looks so good with racerback tops. And admit it, who doesn't want their better half to look good?
In addition I tested the size 20 as well, but said I would probably not provide photo's because I don't feel very comfortable in front of a camera.
But then our wonderful miss Wonder captured a picture of her mommy's that I really can not NOT show you.

Oorspronkelijk had ik me aangebode om de maat 14 te testen omdat mijn fantastische vrouw zo mooi staat met een "raceback" topje.  En geef nu toe, wie wil er nu niet dat de wederhelft er goed uitziet?
Als een soort bonus testte ik ook de maat 20 voor mezelf, maar zei vooraf dat ik wellicht geen foto's zo delen met de wereld omdat ik me beter op mijn gemak voel achter de camera dan ervoor.
Maar toen legde onze wonderlijke juf Wonder een foto van haar mama's die ik gewoon niet NIET kan delen met jullie.



While testing the designer always makes several tweaks to the pattern. Without thinking about it too much, I offered to make another one; still very convinced I would not go public with any of my tester photo's.

Once it was finshed and I put it on, I started to change my mind on maybe sharing photo's after all.
I hardly do any selfish sewing. I don't wear dresses or skirts, so only thing to sew are shirts... maybe I should give pants a chance...
Anyway, of all 4 things sewn for myself so far, this Fjara Tank Top by Pienkel is the first thing I actually like and I've been wearing it!!!

Tijdens het proces van patroontesten, past de ontwerp(st)er het patroon altijd wat aan. Zonder er veel over na te denken bood ik aan om er nog eentje te maken; nog steeds erg overtuigd dat ik géén foto's van mezelf zou delen op sociale media.
Eenmaal de Fjara Tank klaar was en ik het aanpastte begon ik wat van gedachte te veranderen.
Ik naai eigenlijk nooit wat voor mezelf vermits ik geen jurken of rokken draag en ik dus alleen shirts zou kunnen naaien (broeken dat gaat me te ver).
Van de 4 dingen die ik tot nu toe voor mezelf naaide is deze Fjara Tank Top het eerste wat ik ook effectief leuk vind en aantrek!!!





And then I went overboard... I think nobody will ever believe me again when I say I don't like twinning! Miss Miracle was the only one that didn't have a Fjara Tank Top yet, so I made her a size 2. It's a bit short on her, I should have considered lenghtening it, because she grew more than an inch in a few weeks!!! But it looks cute on her anyway. I made a pair of Domi 3/4 pants by Sofilantjes to match her outfit. Same issue here... I should've lengthened it...


En toen moest ik weer gaan overdijven... Ik denk dat niemand me nu nog gaat geloven als ik zeg dat ik niet van twinning hou! Juf Mirakel was de enige die nog geen Fjara Tank Top had, dus maakte ik haar een maatje 2 jaar. Het is wat aan de korte kant en ik had het moeten weten dat ik het moest verlengen want het kleine spook is de afgelopen weken al 3cm gegroeid!!! Maar het staat haar zo ook leuk. Ik maakte er nog een 3/4 Domi van Sofilantjes bij, en ook hier had ik wat lengte moeten toevoegen... maar ach...



Discount

Want to grab your copy? Hop over to Pienkel's shop and be sure to use discount code FJARALADIES30 at checkout for a 30% discount on all items in her store, valid through Wednesday August 10th! Regular price of the single pattern is €6,- (excl. VAT, for those regions where that is applicable), a bundle of the kids’ and grown up version is €10,- (excl. VAT again). The pattern is a digital download, after payment comes through you can download your files immediately. The files consist of one e-book with all info, step by step instructions with photos and print-at-home pattern pieces, plus one file with the pattern pieces to be printed at a copyshop.


Wil je een exemplaar van het patroon aanschaffen? Ga dan naar Pienkel's shop en vergeet vooral niet om de kortingscode FJARALADIES30 te gebruiken, voor 30% korting op alles in haar winkeltje, geldig t/m woensdag 10 augustus! De normale prijs voor een los patroon is €6,- (exclusief BTW, voor die regio’s waar dat geldt), een bundel van de kinder- en de damesversie kost – vóór aftrek van de korting – €10,- (weer exclusief BTW). Het patroon is een digitale download, dus je kan het patroon na betaling meteen gebruiken. De digitale bestanden bestaan uit één e-book met alle informatie, stap voor stap instructies met foto’s en de patroondelen om thuis uit te printen. Daarnaast is er één bestand met de patroondelen op A0-formaat, om bij een copyshop uit te laten printen.




If you're not convinced why you need this pattern and would like to see what other testers made, go and have a look at their blogposts and also check out what Nienke has to say on her blog.



Last I also want to share with you the amazing educating part of our Pokemon hunting...
We, and I mean all 4 of us, have been to places and seen so many things the last few weeks we would normally never go to or see. We've been walking more then we have ever done before. And we've spoken to strangers we would never talk to befor. All because of a game...
It's also the reason why I haven't been sewing as much as I planned during summer holidays. I feel I have spent so much more quality time with my family then I would have done while sewing... And allthough I'm not planning on giving up this hobby, it has made me think on how to spend my days with my children and my better half.

We went to Brussels and showed our girls the Royal Palace, they got to play in the park and miss Wonder got soooo excited when she caught some rare Pokémon in the Warande Park. It was a great day!


Tenslotte wil ik jullie nog even meegeven hoe educatief het Pokemon jagen tot nu toe al geweest is... Wij, en ik bedoel ons alle 4, zijn plaatsen gaan bezoeken en hebben dingen gezien in een paar weken tijd waar we anders nooit zouden geweest zijn. We hebben meer gestapt dan we ooit gedaan hebben. En we hebben met vreemden gepraat die we anders nooit zouden aanspreken. Allemaal door een spelletje...
Het is ook de reden waarom ik minder genaaid heb dan ik van plan was tijdens deze zomervakantie. Ik heb het gevoel dat ik meer quality time met mijn gezin heb doorgebracht dan ik anders tijdens het naaien zou gehad hebben... En hoewel ik niet van plan ben om deze hobby op te geven, het heeft me wel aan het denken gezet om mijn dagen misschien toch wat anders door te brengen met vrouw en kinderen.
We gingen bijvoorbeeld naar Brussel en lieten het koninklijk paleis zien, de kinderen speelden in het park en juf Wonder was laaiend enthousiast over de zeldzame en vele Pokémon die ze gevangen had. Het was een toffe dag! 






Pattern: Fjara Tank Top Kids & Ladies
Fabric: Lillestoff bought @ Cas&Nina  +deborah gruszkow 

11 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. dat komt ervan als je lang uitstelt om iets te schrijven :)

      Verwijderen
  2. Hele leuke tops, ze staan jullie echt leuk. Ik moet ze zelf ook nog steeds maken. Elke keer als ik foto's zie gaan mn handen jeuken... Nu nog ergens wat tijd vinden...;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel, een grote meevaller: je hebt deze top in no-time klaar! :)

      Verwijderen
  3. Jullie zijn een prachtig gezinnetje! Dank voor al je hulp en je lieve woorden, ik zat het stralend te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaa, dank je wel!
      Zo'n fijn patroon verdient alleen maar lof hè. Dank je wel voor het mooie ontwerp en dat ik weer van de partij mocht zijn!

      Verwijderen
  4. Geweldig!! Misschien krijg je toch nog de smaak te pakken om vaker voor jezelf te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen