donderdag 18 mei 2017

Neon Pink Geneva Cardigan




Somehow somewhere down the line her favorite color changed from pink to blue. All you girl-mothers: did it happen to yours? Friends with older daughters told me it would happen and for the longest time I thought they were wrong. It looked as though it wasn't gonna happen here. But then suddenly it did and I didn't even really notice it.
Until I was going to add snaps to this cardigan. But let's talk about this cardigan first! It's the Geneva Cardigan by Coffee & Thread.

Op één of ander moment werd haar lievelingskleur blauw in plaats van roze. Alle mama's met dochters: gebeurde het bij jullie al? Vriendinnen met oudere dochters hadden me al verteld dat het zou gebeuren en eigenlijk had ik niet verwacht dat het hier nog zou gebeuren en dat die vriendinnen ongelijk hadden. Plotsklaps was het hier ook gebeurd en ik had het amper in de gaten. Met de knopen van dit vest viel het ineens op. Maar laten we het eerst hebben over dit vest! Het is de Geneva Cardigan van Coffee & Thread.






The pockets are the feature that drew me to this pattern. I like it how they show this tiny bit of the inside pocket and the topstitching is a big bonus for me as well.
I do not own a coverlock machine, but my regular machine has some pretty decorative stitches that do the trick.

De zakken van dit patroon trokken meteen mijn aandacht. Ik vind het zo leuk dat ze net dat kleine stukje van de binnenkant van de zak laten zien en het topstiksel is een extra bonus voor mij.
Ik heb geen coverlock, maar mijn gewone machine heeft enkele super leuke sier stiksels die ook net dat tikkeltje extra geven. 





The pattern has so many more gorgeous feautures though. This drawing shows you the several possibilities. It is suitable for boys and girls, it makes it a must sew pattern. Comes in sizes 12 month through 14 years.

Het patroon heeft nog een hele hoop andere opties. Deze tekening laat heel wat mogelijkheden zien.
Het is geschikt voor jongens en meisjes. Het gaat van maat 80 tot 164.



My version has a peter pan collar with straight long sleeves. Like all patterns I tested for Olga, this one also has such a great and clean finish.

Mijn versie heeft een  peter pan kraag en gewone lange mouwen optie. Zoals bij alle patronen die ik voor Olga al testte, heeft deze ook een geweldig nette afwerking.



So back to the issue with the color. It's not like she hates pink, she just prefers blue... or maybe she prefers pink but she doesn't want to admit it... oh really, I just don't know and I think she doesn't either! So when we discussed the color of the snaps, it took me quite a bit of convincing to go for the neon pink snaps. She made me ask the other testers in the group. Even after all of them agreed with me to go with pink instead of blue, she was still not convinced but she trusted my opinion (I wonder how long that will last). And now... she loves this Geneva Cardigan and the neon pink buttons and other bright pink details -like the undercollar and bias binding on the inside- are a big hit.

Terug naar de discussie over de kleur. Ze heeft geen hekel aan roze, maar verkiest gewoon blauw... of misschien vindt ze roze toch leuker maar wil ze het niet toegeven... oh echt, ik weet het gewoon niet en volgens mij zij ook niet! Dus toen we de kleur van de kamsnaps besproken duurde het wel even om haar te overtuigen om de neon roze te kiezen. Ze deed het me vragen in de groep van de testers. Zelfs toen die dames allemaal volmondig het neon roze verkozen boven de turquoise kleur, was ze nog niet helemaal overtuigd maar vertrouwde ze wel op mijn mening (benieuwd hoe lang ze dat nog gaat blijven doen). En nu... vindt ze deze Geneva Cardigan echt geweldig en de neon roze kam snaps en andere roze accenten -zoals de onderkant van de kraag en de afwerking met biais aan de binnenkant- zijn een groot succes.





During the tour you get a 15% discount on this great basic, with the code GENEVAPATTERNTOUR
The listing can be found HERE

Tijdens de blogtour krijg je een korting van 15% op het patroon, met de code GENEVAPATTERNTOUR
Het patroon vindt u HIER.

 






 

All participants of the Geneva Cardigan Blog Tour:
Alle deelnemers van de Geneva Cardigan Blog Tour:





 Pattern/ patroon: Geneva Cardigan by Coffee & Thread
Fabric/ stof: summer sweat bought @ Sweej-ke

5 opmerkingen:

  1. De combinatie met dat roze is super tof! Mooie cardigan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een heel leuke versie! Ik ben fan van het ronde kraagje en de combinatie met het fuchsia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zakken zijn inderdaad leuk! Het nodigt uit voor een speelse toets. Goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk. Ik kom nog weg met het naaien in alle kleuren behalve roze, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze eisen gaat stellen aan de stofkeuze... maar altijd fijn dat ze je creaties nog willen dragen toch?

    BeantwoordenVerwijderen